Thursday 13 December 2012

Cerita Kedai Groceries.

Selamat siang bapak bapak mamak mamak...tabik spring sebenarnya dengan kedai mamak semalaysia ni, bukak 24 jam kot, eh yeke 24 jam? Ntah. Adoiyai, awat le ceghite pasal kedai mamak pulak dah ni. 

Tadi petang aku buat errand, groceries, lepas tu tengah beratur kat kaunter bayaran tu jumpa pulak dengan mak kawan aku time sekolah dulu. Niat hati nak pendam tegur, tapi makcik senyum bagi signal bila ekau nak tegur, aku pun buat la kerut dahi sikit, mata macam kena silau gitu, lepas tu "eh, makcik ni mak si polan kan makcik? Saya kawan si polan time sekolah bla bla" makcik tu percaya kot kerutan dahi aku tadi sebab lepas tu dia cakap "a'ah, padan makcik macam kenal jek kau ni, tapi kau pula yang macam tak kenal makcik tadi," uhuk.

Nak dijadikan cerita kedai groceries, aku dan makcik berkisahlah pasal kawan aku si polan tu. Kat mana dah dia sekarang, tengah buat apa, semua benda tu lah, kisah aku pun berkisar sekali. Aku tengok makcik bersinar sinar jek mata time habaq pasal anak dia, kawan aku tu. Bangga anak tengah nak berjaya, aku pun tumpang gembira la dengar. 

Pasal aku dengan si polan ni dulu ada la dalam 3 tahun sekelas, aku tau lah si polan tu macam mana ye dak, seingat aku dulu si polan ni kinda passive student, bintang takde lah tahap nova kan, tapi tak le aku cakap malap sesangat. So, bila dengar mak dia cakap macam tu, aku bersyukur la, tak bagi orang lain bukak mata pun at least dia dah bagi parents dia happy kan. All the best kawan! "Saya pergi dulu makcik..." sejuk mata makcik tengok aku elok jek hidup (^_^#)

#Heran jugak aku, kata tak kisah, tapi nak membantahnya kemain, biaq pi la depa nak special special, sehari jek, dah berlalu dah pun...

2 comments:

Ym.Bundle said...

dengan makcik pakcik yang aku rasa aku mcam kenal aku tegur je..tp selalu jumpa kenalan lama yang agak2 sebaya ni yang jadi payah nak tegur..masing2 poyo nak ditegur dulu aku rasa..haha..

the lame trouble dealer said...

poyo nak ditegur dulu? pulak, haha...buat buat tak kenal sudah kalu mcm tu, eh.

Followers