Wednesday 12 December 2012

12.12.12 Let's Start Fresh!

An indeed a beautiful date isn't it? Well, numerically speaking of course. I will start posting on my new blog today. Tahniah tahniah tahniah (*_*#). 

Okay, back to that significant date, mesti ramai di luar sana yang dah rancang siap siap apa yang nak dibuat pada hari ni kan? Orang nak kahwin, tunang, berenang, eh? jangan ada yang terbaikkk pergi buat gila sambut hari lahir sendiri sudah, tapi yang memang birthday tu boleh la sangat kan, but yang paling ramai sekali I bet mesti yang tak sabar sabar nak declare relationship.

Yes, itu sangat pasti. Kan ramai awekz luar sana yang buat duckface, even through phone sebab nak bagi places of articulation buat suara jadi chomel kaw "kalu u nak i kene la peropos tyme 12.12.12 nnty, ek? hikhik" jangat ditanya macam mana aku tau. Dah, toksah nak blushing bagai, ngaku je lah. Guys, yang memang lemah ingatannya itu, setuju aje lah, senang nak ingat date ni, kang kalau pilih hari lain, tahun depan makan hati pujuk awekz tu sebab lupa anniversary, kuang kuang.

Sometimes, people can be so overwhelmed with their surrounding that they just want to run away from it. Tapi yang agak kasihannya, bila kita tak boleh lari langsung dari tempat yang kita berada sekarang! Tapi itu tidak bermaksud kita harus berusaha untuk lari, apa kata berusaha untuk hidup sebaliknya? Pesanan pada mereka yang tengah rasa macam nak mampus sangat, I mean yang fed up dengan diri sendiri or orang lain sampai tak boleh tahan dah, nak jugak kelar kelar tangan tu walaupun sebenarnya fobia darah, what do you say if hari ni you choose a different path?

Haa, apa kata hari ni buat janji dengan diri sendiri untuk ke arah yang lebih baik? Forget about the past, move on. Kalau benda tu tengah jadi pun you still boleh tari nafas dan cakap dengan diri, hari ini dan hari seterusnya kena berdepan dengan masalah dengan cara lain, just dont give up! Ingat, masih ramai yang lagi menderita dari kita di luar sana.

Actually, tak payah tunggu tarikh punya lawa kalau nak buat something untuk diri sendiri, bila bila masa bila kita rasa kita sudah bersedia, maka berubahlah, berubah yang benar tau. Bukan apa, takut nanti kalau berubah time kita tak sedia lagi, perubahan tu hanya akan berlaku separuh jalan. Yang paling penting hati kena kuat! 

Tak salah pun pilih tarikh macam ni sebenarnya, mungkin tarikh yang significant lebih menguatkan lagi signifikannya sesuatu perkara itu. Faham? Apa apa pun, I wish you all, all the best!

No comments:

Followers